Saturday, June 13, 2009

calon menantu ;)

(i swear the motif of writing this is just to show me sewing. AT FIRST)

could u please call your mom and make her read this? like just for once?? im sure what shes searching for all this while will end tonight! seriously. ( mood: self-boosting time ;D )
kehadapan bakal ibu mertua ku ;))

1) assalamualaikum auntie *senyum malu2* kalau auntie rasa nak cari menantu yang sopan santun ala2 fasha sandha dalam cerita natasha tu (ok wth), rupa paras yg sedap mata memandang (ehemm3) , pekerjaan ok-ok lah seperti doktor (insyallah), saya jamin! auntie dah jumpa orang nya! ;))

no no auntie, ni bukan fasha sndha. ni lah calon menantu tu. (belah kiri tau ;D)

2) auntie jangan risau, kalau auntie datang rumah kami nanti xde lah saya jadi menantu yg order dominos pizza je, atau pun bawak keluar makan xsudah2 (ingat seronok ah??) . bukan sahaja pandai masak masakan2 kampung seperti ayam lemak cili api, sambal belacan, asam pedas, ayam masak merah (tey kau diam!!) dan sebagainya, saya juga handal menyediakan makanan ringan seperti karipap, pudding, dan cekodok pisang (perlu ke???)

3) cucu2 auntie nanti ada lah sangat bertuah, dan tidur2 malam auntie (dan uncle) x kan terganggu bila kami sekeluarga datang melawat di hujung2 minggu. kerana suara saya yang ala2 leona lewis ni akan membuat cucu2 auntie (anak2 saya yang comel seperti ibu nya tu) tidur sekelip mata dengan dodoian merdu saya ini. paling lama pun 5minit! saya janji!

4) well what more can i say auntie, memang pilihan yang tepat! kerana apa? kerana saya juga pandai menjahit!! (memang package lengkap kan auntie ;D)

ohhh cute kan saya bila menjahit auntie? i know :)

5) oh oh oh!! lupa nak bgtau auntie! saya sgt pengemas, basuh baju, iron baju semua saya boleh buat. so anak auntie di jamin akan dijaga dengan rapi. awwwwww ;))

6) tapi auntie kena isi borang dulu, jangan bergaduh pulak dgn auntie2 lain kalau jumpa kat pasar sebab saya pilih dia sebagai bakal ibu mertua ok? (bahahah!)

p/s: siapa suruh kau baca. aku suruh mak kau yg baca.
pp/s: hanya untuk auntie2 yang anak nya kacak seperti ezra miller sahaja. cuba lagi.

note-to-myself: cukup2 lah obsess ngan FASHA SANDHA! bahahahah ;ppp

13 comments:

Anonymous said...

*role eyes and nearly puking*

raihan said...

come on. dont be! semua tu facts ok??? tolong terima kenyataan. TERIMA KASIH ;)

amira said...

cekodok pisang pon nak bgtau ke?? hahah!

Ika said...

rotfl..=))..hahahhahahahaha..raihan, u're sooo cute la...If I have an elder bro, I wud ask my mum to read this ok.hahahaha...lawak lawak..

raihan said...

amira: hishh mesti lah bgtau! kot2 lah bakal mak mertua punya kegemaran cekodok pisang? haaaa ;))

ika: alaaaaaa...u xde abang ke?? *hampa* ;((

ili said...

amboi! bkn main lg ko kt india! hahah. majlis apa tu mek oi??

foodislove said...

KETAWA TERBAHAK BAHAK.

raihan oo raihan...

raihan said...

ili: tu time wedding anak doctor aku. haishhh harus lah kat mana2 pun bukan main kak oiii ;))

winn: what?? u knowww everything is right kan?? dont KETAWA TERBAHAK BAHAK!

athirahMM said...

one word. eugh!
tapi tu untuk 'sopan mcm natasha'
shud be: sopan mcm real fasha sandha
hahahahaha.

raihan said...

tey: tolong jgn jadi keling!

♥ aNNa ♥ said...

What if ur bakal mak mentua tu nak yg terer kopek DURIAN..???
Hahahaha.
So you should start wound your hands by now my dear. XD

Mohamad Sufian said...

Im reading all your post with IBU here!!! hahahaahha...now u got another follower!!! wakakaka

raihan said...

captain: goddddd what kind of mother-in-law is that?? auntie, i lemah lembut ok??

abang: omg omg omg! seriously???? x kesah punnnnn! bluwekkkk ;ppp